القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ظابط ب رتبه حرامي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 روايه ظابط ب رتبه حرامي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

روايه ظابط ب رتبه حرامي الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول

رواية ظابط ب رتبه حرامي الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول 

رواية ظابط ب رتبه حرامي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

ياسر : قولي ليا بس عايزه اي وانا معاكي 
وهعملك كل اللي انتي عايزه 

ميرا : عايزه اللي اسمه فوزي ده يبعد عني وطلما
انت ظابط اكيد معاك سلطه تعمل معاه اي حاجه 

ياسر بصوت واطي : البت دي شكلها هبله اوي ، وبعدين بص 
ليها اه امال بوصي أنا اعملك معاه اللي انتي 
عايزه 

ميرا : طيب يا حضرت الظابط هو مين اللي قالك علي
موضوع السرقه اللي هتحصل هنا 

ياسر : مصادر خاصه المهم قوليلي انتي عايزني 
اقدر اساعدك ازاي واعملها

ميرا : مش عارفه انت ممكن تعمل اي بالظبط 
بس عايزه فوزي يبعد عني 

ياسر : ماشي بكره استانيني هنا الساعه 5وانا هتصرف 
سلام يا اه صحيح هو انتي اسمك اي 

ميرا : اسمي ميرا وانت اسمك اي 

ياسر : اسمي ياسر يلا اشوفك بكره علي خير 
وبعدها مشي ياسر وتاني يوم 
كانت قاعده ميرا وامها علي الاكل 

الام: يا بنتي انتي مش قد فوزي وافقي عليه 
بقي وخلاص 

ميرا : ماما اخر مره تتكلمي في الموضوع 
ده تاني ترضي اتجوز راس القله ده حرام 
عليكي والله

الام : طيب تقدري تقولي يا ناصحه هتعملي اي معاه 
انا مش قد المشاكل 

ميرا : دلوقتي تشوفي لما يجي الظابط ياسر 
هيعمل معاه اي وفي الوقت ده دخل 
فوزي بصوته التخين وقال

فوزي : سلامه عليكو ينفع كده با حماتي 
تكلوا من غيري ازيك يا خطيبتشي 

ميرا : دمك سم أنا هطلع اوضتي يا ماما وفي الوقت ده دخل ياسر وكان لابس لبس ظابط وقال 

ياسر: اي الفيلا اللي مش فيها ظابط ولا رابط دي محدش سألني رايح فين 

ميرا : انت جيت يا حضرت الظابط اعرفك يا ماما 
ياسر هيكون صديق العيله من هنا ورايح 

فوزي : ده ازاي يعني و يعني اي هيكون صديق 
العيله 

ميرا :والله حاجه مش تخصك 

ياسر : اي يا ميرو انتي مقولتش ل عجل البحر 
ده أن أنا بقيت خطيبك والكل كان متنح 
ياسر بعد اذنك يا ماما طبعا أنا شوفت ميرا 
وقولت ليها ان عايز اتجوزها 

الام : والنبي يا بني أنا مش فاهمه حاجه 
ازاي ده با ميرا 

ميرا : انت بتقول اي 

فوزي : لا والله المفروض انا كده هصدق بقي 
ولا اي 

ياسر : صوتك عالي ليه يا واد انت وريني 
بطاقتك يلا

فوزي : نعم الحقني يا خالتي 

الخاله : ارجوك يابني سيبه يمشي من هنا وهو مش 
هيجي هنا تاني صح يا فوزي ، وبعدها 
مشي فوزي من غير ما يرد 

ميرا : ممكن افهم بقي اي الكلام اللي انت قولته 
ده يعني اي خطيبتك 

ياسر : كان لازم اقول كده علشان يخاف ويبعد 
عنك خالص وده رقمي لو عوزتي اي 
حاجه انا تحت امرك 

ميرا : اي ده ازاي ده رقمك ده كان رقم صحبتي 
والموبايل اتسرق منها من فتره 

ياسر :بجد اقصد يعني عادي اكيد الحرامي راما 
ورجع للشركه وانا اخد الرقم 

ميرا : انت بتقول اي أنا مش فاهمه حاجه 

ياسر : انا لازم امشي دلوقتي اشوفك بعدين 
وبعدها مشي وهو فرحان علشان عرف 
يسرق برواز صغير ل ميرا 
ودخل بيته وقال 

ياسر : معقول القمر ده هيكون بايت معايا في 
الاوضه انهارده انا مش قادر 
اصدق نفسي والله يا علي الجمال يا علي 
الحلاوه يا وبعدها الباب خبط 
ياه علي الاقرف مين المزعج 
اللي بيخبط وبعدين فتح

نعمات ،: ازيك يا ياسي عامل اي انهايده عيد ميلادي 
ومش هتطفي الشمع الا لما تقول 
معايا هووف 

ياسر : انا هقول اوف يابنتي ارحمني بقي 
وابعدي عني هو انتي عايزه مني 
اي 

نعمات : الله يا ياسي هو انت ليه بتعملني 
وحش كده اديني يق حلو
منك ، وفي الوقت ده هو تف عليها وقال 

ياسر : اتفووو اي رايك في اليق ده ابعدي 
عني يا نعمات أنا مش ناقصك 

نعمات : انت عايف لو مش نزلت معايا دلوقتي انا 
هعمل معاك اي أنا هقدر امشيك من 
البيت انت فاهم ولا لا 

ياسر : طيب ترضي انزل اتكسف قدام الناس 
وانزل من غير هديه 

نعمات : انت هديتي يا حبيبي يلا بينا بقي 
وبعدها نزلنا وكانت عليتها كلها زيها 
تخان اوي 

نعمات : ادخل ادخل هو انت مسكوف ولا اي 

ياسر : يابنتي ادخل فين انا مش لاقي 
مكان عيلتك مشاء الله واخده المكان كله 

نعمات : وسعوا يا جماعه خلوا خطيبي يدخل تعالي يا حبيبي انت مكسوف ولا اي 

ياسر : خطيبك مين انتي عايزه تجيبي ليا بلوه يا بنت ولا ايه وانا قولتلك ان انا عايز اخطبك ولا حاجه

نعمات : مش انت يا حبيبي اللي قولت كده دي ماما قالت لو ما خطبتنيش هتخليك تسيب البيت وتمشي قولت ايه بقى

ياسر : اه يا بنت المبقعه بقى انتي جايه تدبسيني دلوقتي بس انا مش معايا فلوس اجيبلك ذهب هنتصرف ازاي دلوقتي

نعمات : عيب عليك يا ياسي لما تقول الكلام ده انت خطيبي حبيبي انا جبت الذهب وجبت الشبكه وجبت كل حاجه زغيتو يا بنات (ودوني علي 
بيت حبيبي نعيش معاه بعض فيه ) وبعدها 
طلعت وكانت في أيدي دبله نعمات وتاني 
يوم روحت قبلت ميرا 

ميرا : انا عارفه ان انا عامله ليك ازعاج وكل شويه بطلب ان انا اشوفك بجد اكيد انت زهقت مني

ياسر : عيب عليك لما تقولي الكلام ده انتي ماتعرفيش انا بفرح ازاي لما بشوفك

ميرا : بس هو ليه حضرتك مش لابس البدله يعني مش المفروض ان انت جاي من الشغل

ياسر : معقول لما اخرج مع واحده قمر كده اخرج معها بالبدله يعني لا طبعا 

ميرا : بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي على الكابوس اللي انت ريحتني منه اصل فوزي ده انسان ممل جدا 

ياسر :يا ستي ما تقوليش كده عيب عليك المهم اتصلت بيت وخليتيني اجيلك بسرعه ليه
وفين المفاجاه اللي انتي قولتلي عليها

ميرا :خمس دقائق بالضبط وتكون قدامنا عقبال ما حضرتك تشرب حاجه طب اطلبلك ايه

ياسر : اكيد في المواقف دي يعني هشرب شربات
اقصد يعني علشان نفرح ببعد فوزي عنك 
وفي الوقت ده جه جمبنا ولد فارفور وانا قولت 
ليه ما لك يا حبيبي واقف كده ليه ما تروح تشوفلك تربيزه تقعد عليها

ميرا : بتعمل ايه يا ياسر مهي دي المفاجاه اللي انا قولتك عليها بصراحه انا عمري ما هلاقي اخ احسن منك قادر اعرفك بالانسان اللي انا مرتبطه بيه اقعد يا مودي مالك واقف ليه

ياسر : هو انتي طلعت مرتبطه وبتشتغل بقى يا استاذ مودي انت

مودي : ايه ده هو ميرو بيكلمني كده ليه انا كده هزعل يا ميرا الله

ياسر: ثواني بس وانا ممكن افهم الصوت ده جه منين هو انتي تكلمتي يا ميرا قولتي حاجه

ميرا : لا ده صوت مودي حبيبي اصل هو رقيق قوي

ياسر : معقول ده صوت مودي ده اللي بتحبي 

مودي : انت يا انت انا عايز اشكرك جدا علشان خاطر بعد فوزي عندنا بس انت ما بتعرفش اني بخاف منه موت


تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع